دلایل مهم بوی نامطبوع در قاعدگی

-  اگر فردی هستید که بوی ناشی از قاعدگی در شما بسیار شدید و تند است، ابتدا باید بدانید که به موقع نوار بهداشتی خود را عوض کنید. عدم تعویض به موقع نوار بهداشتی باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود.

- اگر با ترشحات و یا بوی تند غیرعادی در طی دوران قاعدگی خود مواجه هستید، حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا مشخص شود آیا به بیماری های عفونی و قارچی و باکتریایی ناحیه واژن مبتلا هستید یا نه.

- ابتلا به بیماری های منتقل شونده از راه تماس جنسی نیز ممکن است چنین علایمی داشته باشد که باید توسط پزشک متخصص زنان بررسی شود.

- یکی دیگر از مواردی که منجر به بوی تند و شدید در آن ناحیه می شود، ابتلا به سرطان ناحیه تناسلی می باشد که باز هم باید توسط پزشک مورد معاینه و بررسی قرار گیرد.

 

- همچنین زنان مبتلا به دیابت ممکن است چنین علائمی همراه با قاعدگی خود داشته باشند.

 

- خانم هایی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند نیز ممکن است دچار بوی تند ناحیه اندام تناسلی شوند.

 

 

دلایل مهم بوی نامطبوع در قاعدگی

بوی بد ناحیه تناسلی خانم ها

بوی بد ناحیه واژن در صورت عدم تشخیص علت آن، در اغلب موارد به سختی کنترل می شود. اگر این بو بعد از رابطه ی جنسی یا در طول دوره ی قاعدگی شدیدتر شود، به احتمال زیاد پای واژینوز باکتریایی در میان است. این مشکل زمانی بروز می کند که تعداد باکتری های بد و مضر واژن بیش از باکتری های مفید این ناحیه می شود. علائمی مانند ترشحات خاکستری رنگ، بوی نامطبوع، خارش و سوزش ناحیه ی تناسلی از جمله علائم این مشکل است.

 

بوی ترشحات زنانه

ترشحات واژن اگر شفاف یا سفیدرنگ و بی بو باشد، کاملا طبیعی است. اما زمانی که این ترشحات پنیری و غلیظ و همراه با بوی مخمر می شود، احتمالا پای یک عفونت ناشی از قارچ کاندیدا یا انواع دیگر قارچ ها در میان است. در اکثر موارد این ترشحات غیرطبیعی به بارداری، بیماری دیابت و استفاده از آنتی بیوتیک ها مربوط می شود. این مشکل همچنین خود را با علائم دیگری مانند خارش و سوزش نشان می دهد. بنابراین زمانی که متوجه بوی بد ترشحات واژن شدید که همراه با علائم ذکر شده است، حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

 

 

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا