بارداری با amh پایین

سطح پایین AMH ناشی از عدم تعادل هورمونی در بدن شما است. به همین دلیل این نوع اختلال در تعادل هورمونی باید مورد ارزیابی و درمان قرار گیرد. amh پایین می تواند دلایل متعددی داشته باشد که یا مربوط به ناباروری یا سایر بیماری های مزمن است.

نبض ما– از آنجا که کاهش سطح ای ام اچ ممکن است بر روند بارداری تاثیر بگذارد، بنابراین این مشکل باید بررسی شود تا مشخص شود، چرا سطح آن کاهش یافته است. ممکن است علل amh پایین به دلایل زیر باشد و حتی ممکن است بارداری را تحت تاثیر قراردهد.

این موارد عبارتند از:

تنبلی تخمدان

بیماری آندومتریوز که شامل رشد داخلی بافت رحم در محلی خارج از رحم است.

مشکل لوله فالوپ

مشکلات سیستم ایمنی

اگر در سنین بالای چهل سالگی ، سطح آ ام اچ شما هم پایین است بنابراین ممکن است به سمت یائسگی زودرس بروید.

 

چرا amh پایین باعث ناباروری می شود؟

کاهش سطح amh  با کاهش ذخایر تخمک همراه است اما این بدان معنا نیست که کیفیت تخمک را هم تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، در صورتی که این مورد نادیده گرفته شده و درمان نشود، ممکن است در نهایت سبب کاهش شدید و در نتیجه از بین رفتن تخمک شود.

از آنجا که amh پایین ، کیفیت تخمک را تحت تاثیر قرار نمی دهد، شما ممکن است هیچ مشکلی با باروری نداشته باشید. اما این موضوع  برای همه صحت ندارد.

 

هر زنی دوست دارد مادر شده و فرزند سالمی داشته باشد. باردار شدن یک فرایند کاملا طبیعی است اما هیچ مشکلی نباید در این فرایند ایجاد شده و روند آن را تحت تاثیر قرار دهد.

در مواردی که شما پس از چندین بار تلاش برای بارداری هنوز موفق به بارداری نشده اید، ممکن است یکی از دلایل آن کاهش سطح  amh باشد و بنابراین سلامت تخمدان شما به خطر می افتد.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در بهبود سلامت تخمدان خود تلاش و تمرکز کنید. اگر سلامت تخمدان بهبود یابد، شانس بارداری هم در بسیاری  از موارد افزایش پیدا می کند.

 

 

 

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا