پرینورافی

رضایت زناشویی یکی از فاکتورهای مهم مؤثر بر سلامتی زنان و از مهمترین شاخص های رضایت از زندگی است. ازآنجا که در کشور ما به دلایل مذهبی وفرهنگی بیان مشکلات جنسی راحت نیست، وجود این اختلال به صورت پنهان در رفتارهای روزانه افراد به صورت درگیریهای خانوادگی و اجتماعی بی مورد اتفاق می افتد. رضایتمندی تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله بیماریهای جسمی و روانی است و یکی از مشکلات جسمی شلی عضلات کف لگن می باشد که باعث اختلال عملکرد جنسی و عدم رضایت جنسی می شود.

در خانمها بعد از رابطه جنسی زیاد و یا زایمان طبیعی مجرای جنسی یا واژن تغییر اندازه می دهد و اصطلاحا می گویند واژن گشاد شده است.

عمل تنگ کردن واژن یا جراحی زیبائی زنان  (با نام علمی پرینورافی) – در مورد خانم هایی که مشکلات رابطه زناشوئی دارند ، با کوچک کردن سایز ولو(فرج) و واژن توسط پزشک متخصص زنان تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی در اطاق عمل انجام شده و خانم ها پس از عمل احساس رضایت کامل و بهبود رابطه زناشوئی را ذکر می کنند . درعمل تنگ کردن واژن دیواره پشتی واژن به هم نزدیک شده و در قسمت بیرونی واژن عمل ترمیم و زیبایی انجام می شود. این عمل می تواند بلافاصله بعد از زایمان طبیعی هم انجام شود و پزشک با چند بخیه واژن را تنگ تر می کند.

این عمل یکی از بی عارضه ترین عمل های جراحی زنان محسوب میشود و اکثرا” در خانم هایی که سابقه زایمان طبیعی داشته اند ، ضرورت پیدا می کند. مدت استراحت پس از عمل ، به بیمار توصیه میشود تا 6 هفته از نزدیکی پرهیز نماید تا بافتها التیام کامل یابند. درد مختصر پس از عمل با مصرف قرص ایبوپروفن 400 میلی گرمی هر 6 ساعت کاملا تا 2 روز بعد از بین میرود .

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا