سونوگرافی آنومالی چیست و در کدام هفته از بارداری انجام می شود؟

این سونوگرافی نوعی غربالگری است که سونوگرافی آنومالی جنین نامیده میشود و  به معنی جست وجو درباره مشکلات عمده در آناتومی کودک می باشد.


 زمان انجام این سونوگرافی آنومالی:

اواسط حاملگی ( بین هفته های 18 تا 22 بارداری)  برای سونوگرافی انتخاب میشود چون در این مرحله می توان بسیاری از اندام ها را در معاینه سونوگرافی دید. رحم هنوز شلوغ نشده و می توان راحتتر مشکلات را بررسی کرد. 
حتی اگر قبل از این غربالگری انجام داده اید، انجام آن برای دیدن فرزندتان لذت بخش خواهد بود. اگر پزشک هر چه را که میبیند، توضیح میدهد، متعجب نشوید. این کاری است که آنها انجام میدهند و خوشحال میشوند که به شما نشان دهند که دنبال چه چیزی هستند و چه چیزی در صفحه نمایش داده میشود.

 

سونوگرافی کننده موارد زیر را بررسی می کند:

* سیستم های عضوی مهم
* دور سر
* طول ران
* اطلاعات جفت
* ضربان قلب
* تاهنجاری های عمده
* جایگاه جنین
* جنسیت فرزند
 

آیا قبل از انجام سونوگرافی آنومالی مثانه پر باشد؟

این سونوگرافی شکمی زمانی انجام میشود که حداقل مثانه تان پر شده باشد. بعضی از پزشکان متخصص زنان از شما می‌خواهند که 36 اونس ( 1 لیتر مایع) را قبل از آن بنوشید. برای اکثر زنان حامله، این مسئله دردناک است و سایرین دردی را از مثانه پر تجربه نمی کنند. اگر جز افرادی هستید که از پر بودن مثانه ناراحت میشوید، تحمل کنید چون معاینه سریعی است. مایع موجود در مثانه، به پزشک متخصص زنان کمک می کند که بهتر فرزندتان را ببینید. زمانی که مایع نیاز نیست، به شما اجازه می‌دهند که مثانه را خالی کنید.

در زمان سونوگرافی، روی یک میز دراز می کشید و پزشک متخصص زنان، مبدل را روی شکمتان به حرکت در می آورد. تصاویر فرزندتان روی صفحه، نمایش داده میشود.

 
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا