مقالات آموزشی

 
سرطان دهانه رحم در دختران

سرطان دهانه رحم در دختران

آیا تست پاپ اسمیر به بکارت صدمه نمیزند ؟ اگر شما دختر هستید و فعالیت سکسی واژینال ندارید انجام تست پاپ اسمیربرای شما همراه با کمی درد میباشد، هر چند که پاپ اسمیر فی نفسه ارزشمند میباشد .
علل بوی غیر طبیعی واژن

علل بوی غیر طبیعی واژن

علل بوی غیرطبیعی در ناحیه تناسلی زنان در حالت عادی، ناحیه واژن کمی بو دارد. اما اگر بوی تندی دهد، غیرطبیعی است و می تواند نشانه یک مشکل باشد. معمولا بوی غیرعادی واژن با علائم دیگری در واژن مانند خارش، سوزش و ترشحات غیرطبیعی همراه است. علل بوی غیر طبیعی واژن
بررسی انواع عفونت واژن و راههای درمان آن

بررسی انواع عفونت واژن و راههای درمان آن

تمام زنان در طول زندگی خود دست کم چند بار درگیرعفونت واژن می شوند. این عفونت در سنین باروری یعنی از سن بلوغ تا یائسگی شایع‌تر است. زیرا پوشش سطحی سیستم تناسلی کودکان خردسال و خانم‌های یائسه به‌صورتی است که میکروب‌ها نمی‌توانند درآن بخوبی رشد کنند. دو نوع میکروب همواره به‌طور طبیعی در واژن زنان وجود دارد...
عفونت های منتقله از راه جنسی ( STD ) در خانم ها و آقایان

عفونت های منتقله از راه جنسی ( STD ) در خانم ها و آقایان

این عفونت ها، اصولا هنگام تماس های جنسی منتقل می شوند . بسیاری از افراد به علت خجالت کشیدن ممکن است با تأخیر به پزشک مراجعه کنند ولی باید بدانید که تشخیص سریع و زود هنگام می تواند از عوارض بیماری جلوگیری کند. بیشتر بیماری های آمیزشی و عفونتهای STD با داروهای جدید ، به خوبی درمان می شوند. درمان سریع این عفونت ها ضروری است زیرا بعضی از آنها همانند عفونت با کلامیدیا باعث نازایی خواهد شد. افرادی که از نظر جنسی فعالند باید به طور منظم از نظر این عفونت ها،
هشدارهایی به خانم ها در مورد سرطان تخمدان

هشدارهایی به خانم ها در مورد سرطان تخمدان

هرساله بیماری بسیاری از زنان مبتلا به سرطان تخمدان بدلیل تشابه علائم با بیماری روده ، استرس ، رفلاکس، و یا عفونت مجاری ادراری اشتباه گرفته میشود.اگر شماعلائم این بیماری را دارید مهمترین واکنش این است که آرامش خود را حفظ کنید .تنها داشتن علائم سرطان تخمدان دلیل بر مبتلا شدن به آن نیست . بر طبق تحقیقات و آمارها ،ریسک مبتلا شدن به این بیماری در زنان در طول مدت زندگی تقریبا یک از ۷۳ نفر میباشد.
درمان خارش و سوزش شدید به علت عفونت قارچی واژن

درمان خارش و سوزش شدید به علت عفونت قارچی واژن

عفونت واژن یا واژینیت، بیماری است که تمام بانوان در طول زندگی دست کم چند بار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این عفونت در سنین باروری یعنی از سن بلوغ تا یائسگی شایع ‌تر است. دو نوع میکروب (تدافعی و بیماری زا) در واژن بانوان وجود دارد. میکروب‌های تدافعی از دستگاه تناسلی در برابر عفونت‌ های بیماری ‌زا دفاع می‌ کنند. میکروب‌های بیماری ‌زا‌ بالافاصله...
چسبندگی رحم و نازایی

چسبندگی رحم و نازایی

یکی از بیماری‌های نسبتا شایع در میان زنان، چسبندگی رحم است که در اثر عوامل متعددی اتفاق می‌افتد و در صورت عدم تشخیص به موقع ممکن است به نازایی و یا سقط‌های مکرر در زنان منجر شود.
معرفی آزمایش ROMA  و آزمایشات ترکیبی CA-125 و HE4 و جهت تشخیص زودهنگام بدخیمی تخمدان

معرفی آزمایش ROMA و آزمایشات ترکیبی CA-125 و HE4 جهت تشخیص زودهنگام بدخیمی تخمدان

سالانه بیش از دویست ه زار زن در سرتا سر جهان با سرطان تخمدان (ovarian cancer) شناسایی می شوند که بیشترین میزان وقوع این سرطان در ایالت متحده و اروپای شمالی و پایین ترین میزان وقوع، در آسیا و آفریقا می باشد. سرطان تخمدان، چهارمین عامل مرگ توسط سرطان در سراسر دنیا بوده و 5% کل مرگ و میرهای ناشی از سرطان را در زنان شامل می شود.
کیست شکلاتی یا اندومتریوز

کیست شکلاتی یا اندومتریوز

اندومتریوز یا کیست شکلاتی، بیماری است که در آن بافت دیواره قابل ریزش داخل رحم (اندومتر) در جایی غیر از دیواره داخلی رحم قرار بگیرد. مهمترین جاهایی که بافت اندومتر ممکن است لانه گزینی نماید: تخمدانها، کلدوساک قدامی و خلفی، لوله های رحمی، آپاندیس، لیگامان ها، کلون سگمویید و... می باشند
تخمک گذاری دردناک (میتل اشمرز)

تخمک گذاری دردناک (میتل اشمرز)

میتل اشمرز چیست؟ میتل اشمرز درد یک طرفۀ زیر شکم است که در اثر تخمک گذاری (۱۴ روز قبل از شروع قاعدگی) ایجاد شده و در بسیاری از موارد نیاز به درمان دارویی ندارد. در برخی از موارد محدود، درد ناشی از میتل اشمرز نیاز به مصرف مسکن و درمان های خانگی دارد. اگر درد نیمۀ دورۀ قاعدگی شما آزاردهنده است، ممکن است
کیست بارتولن

کیست بارتولن

دو غده بارتولن در ورودی مهبل (واژن) زن، در هر طرف قرار دارد. آنها کوچک هستند و در حالت عادی دیده یا حس نمی شوند. کاربرد آنها این است که مایع را بر روی سطح مخاطی (داخلی) لگن - پوست کبد اطراف مهبل (واژن) ترشح کنند. مشکلات با غدد بارتولن عبارتند از کیست، که بزرگ شدن غده نسبتا بی درد است و آبسه هایی که عفونت غدد هستند. به طور معمول تنها یکی از دو غده متضرر می شود.
علت بروز سرطان واژن چیست؟

علت بروز سرطان واژن چیست؟

سرطان واژن یک بیماری است که در آن یاخته‌های سرطانی در بافت‌های واژن پدید می‌آیند، مسیری که در خلال دوره ماهانه زن، خون قاعدگی از آن عبور می‌کند، بچه هم به هنگام تولید از این مسیر عبور می‌کند. واژن (که گذرگاه تولد هم نامیده می‌شود)، به دهانه رحم و به مبهل (چین‌خوردگی های پوست اطراف شکاف واژن) متصل است
علل فیبروم‌های رحمی و درمان‌های آن

علل فیبروم‌های رحمی و درمان‌های آن

فیبروم رحم چیست؟ فیبروم رحم یا تومورخوش خیم عضله ی صاف رحم ، شایع ترین تومور لگنی در نزد زنان است که تقریباً در پنجاه درصد زنان و معمولاً در سنین باروری بین ۲۵ تا ۴۰ سالگی دیده می شود.
مقاربت جنسی دردناک

مقاربت جنسی دردناک

یکی از مسائل مهم در روابط زن و شوهر رابطه جنسی است به نوعی آن را میتوان یک الزام در زندگی دانست و هر دو شخص به این رابطه نیاز دارند .موضوعی که در این مقاله میخواهیم به آن بپردازیم معضلی به نام مقاربت دردناک است که بیشتر زوج ها با آن مشکل دارند و آن را می توان یک عارضه شایع دانست.
اندومتریوز چیست؟

اندومتریوز چیست؟

اندومتریوز به معنی رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم است. لگن شایع ترین محل بروز اندومتریوز است. در این بیماری بافت اندومتر (لایه داخلی رحم) در بیرون از محل اصلی خود (رحم) تشکیل می‌شود. این بافت می تواند در تمام بافت‌های بدن به جز طحال به‌وجود آید، ولی رایج‌ترین محل پدیدآمدن آن، لگن است که در این قسمت هم، تخمدان‌ها بیشتر گرفتار اندومتریوز می‌شوند.
عفونت دهانه رحم یا التهاب دهانه رحم

عفونت دهانه رحم یا التهاب دهانه رحم

عفونت‌ دهانه‌ رحم‌ دو نوع‌ از این‌ بیماری‌ وجود دارد که‌ هر دو نوع‌ ممکن‌ است‌ مسری‌ باشند: عفونت‌ حاد دهانه‌ رحم‌، که‌ معمولاً یک‌ عفونت‌ باکتریایی‌ یا ویروسی‌ با علایم‌ مخصوص‌ به‌ خود است‌؛ و عفونت‌ مزمن‌ دهانه‌ رحم‌، که‌ یک‌ عفونت‌ طولانی‌مدت‌ است‌ و شاید بدون‌ علامت‌ باشد.
بیماریهای منتقله از طریق رابطه جنسی,علائم بیماریهای مقاربتی

بیماریهای منتقله از طریق رابطه جنسی,علائم بیماریهای مقاربتی

بیماریهای عفونی به آن دسته از بیماریهایی می‌گویند که از فردی به فرد دیگر قابل انتقال است. عفونتهای منتقله جنسی نیز یک نوع از این بیماریهاست که در حین فعالیت جنسی انتقال می‌یابد. سه نوع میکروب می‌تواند عامل این گونه عفونتها باشد: ....
نکاتی درباره بیماریهای مقاربتی (STDs)

نکاتی درباره بیماریهای مقاربتی (STDs)

STD مخفف شده از جمله Sexually transmitted diseases است. ابتدا بیماری های جنسی یا همان STD را برای شما تعریف و شرح داده و آن ها را به شما معرفی می کنیم. بعد به نکات طلایی و کلیدی می پردازیم که دارای اهمیت بسیاری است.
کدام ترشحات زنانه خطرناک است؟

کدام ترشحات زنانه خطرناک است؟

همه خانم‌ها از زمانی که به سن بلوغ می‌رسند و اولین قاعدگی‌شان را تجربه می‌کنند، متوجه تغییراتی اساسی در بدن‌شان می‌شوند و در عین حال ممکن است بیماری‌های جدیدی را تجربه کنند که تا به حال هیچ چیز در موردشان نمی‌دانستند. یک دسته از این بیماری‌ها، عفونت‌های مختلف ناحیه تناسلی و ترشحات حاصل از آنها است.
درد واژن و درمان آن

درد واژن و درمان آن

سیستم تولید مثل زنان شامل اعضای جنسی زنانه و حساسی مانند فرج، واژن، دهانه رحم، رحم، لوله های فالوپ و تخمدان است. این اعضا توسط عمل هورمون های مختلف که در دوران بارداری به تحمل کودک کمک می کنند، اداره می شود. ارگان های مختلف تولید مثل در محل خود، توسط تعدادی از عضلات نگهداری می شوند.
12345678910...
بالا