علائم تخمک بارور شده

هنگامی که شما برای باردار شدن اقدام میکنید، شما در انتظار علائمی هستید که بفهمید تخمک با اسپرم برخورد داشته است یا نه؟ بعد از تخمک گذاری بلافاصله لقاح در لوله فالوپ اتفاق می افتد. در حدود 24 ساعت اسپرم زمان دارد تا تخمک را بارور کند. سپس تخمک بارور شده 3 تا 4 روز در طول لوله فالوپ در حال سفر است قبل از اینکه خود را به رحم برساند. سپس لانه گزینی در رحم اتفاق می افتد. که این اتفاق 7 تا 10 روز بعد از روز تخمک گذاری رخ میدهد. با مراحل باردار شدن بیشتر آشنا شوید.

HCGهورمون بارداری" بلافاصله بعد از بارور شدن تخمک در خون شما وجود دارد اما در آزمایش خون مشخص نیست زمانی در تست بارداری مشخص میشود که تخمک بارور شده به دیواره رحم لانه گزینی را انجام دهد. حتی ساده ترین تست های خانگی بارداری نیز 8 تا 10 روز بعد از تخمک گذاری جواب مثبت را نشان نمیدهند. اغلب زنان از علائم بارداری تا بعد از لانه گزینی مطلع نمی شوند.

لکه بینی

لکه بینی قبل از پریود شدن شما می تواند از علائم بارداری شما باشد، این علامت رایج ترین علائم بارداری است که 10 تا 12 روز بعد از تخمک گذاری و لقاح صورت میگیرد.

نفخ

شما در زمان تخمک گذاری ممکن است احساس نفخ داشته باشید. این علامت تخمک گذاری است اما میتواند نشانه ای از حاملگی شما نیز باشد. تغییرات هورمونی بعد از تخمک گذاری باعث ضخیم شدن دیواره رحم شده که این هورمون ها باعث ایجاد نفخ شکم و سوء هاضمه برای شما میشود. نفخ کردن ممکن است در زمان تخمک گذاری رخ دهد چه شما باردار باشید چه نباشید اما اگر نسبت به همیشه نفخ بیشتری داشتید که با روتین ماهانه شما متفاوت بود شما باردار شده اید.

گرفتگی عضلات

بسیاری از زنان احساس میکنند که گرفتگی عضلات از نشانه های سندرم پیش از قاعدگی است. وقتی آنها چندین روز بعد از تخمک گذاری احساس گرفتگی عضلات را دارند آنها گمان میکنند که باردار نیستند. گرفتگی عضلات از علائم واضح و روشن لقاح است.وقتی تخمک بارور شده در حال حرکت بسوی رحم است شما این گرفتگی عضلانی را حس میکنید. این گرفتگی معمولا زودتر از زمان بروز علائم سندرم پیش از قاعدگی رخ میدهد.

حساس شدن سینه ها

حساس شدن سینه شاید واضح ترین علامت برای زنان باشد. بطور ناگهانی سینه های شما از حالت عادی خارج شده و شما احساس پرشدن و حساس شدن دارید. حساس شدن سینه ها در حول و حوش زمان تخمک گذاری طبیعی است .همچنین از علائم سندرم پیش از قاعدگی نیز بشمار میرود. اگر شما در سینه های خود احساس خارش و درد داشتید و یا هنگام شستن نوک سینه حساس شده بود این نوع علائم میتواند نشانه بارداری باشد.

خستگی

احساس خستگی و یا زود خسته شدن یکی از علائم پررنگ در دوران بارداری است. خیلی از خانم ها تا زمان نزدیک شدن به پریودشان این خستگی را حس نمیکنند. این علامت از علائم اولیه لقاح نیست. خیلی از خانم ها به تغییرات هورمونی حساس هستند و به محض عمل لانه گزینی خستگی را حس میکنند.اگر شما احساس کردید که نسبت به گذشته بیشتر نیاز به چرت زدن و خواب دارید بدانید که شما باردار شده اید

پشت درد

این علامت بسیار شبیه به گرفتگی عضلات است. این احساس درد در ناحیه پشت است و بعد از لقاح می تواند نشانه ای از بارداری باشد.

علائم شدید شده سندرم پیش از قاعدگی

علائم بارداری زیادی مانند تهوع و تکرر ادرار وجود دارد که نشان میدهد شما باردار هستید اما همه این علائم قطعی درهفته ششم بارداری اتفاق میافتد. علائمی که در زمان لقاح رخ میدهد معمولا بسیار شبیه به علائم سندرم پیش از قاعدگی است اما شدیدتر شده ی این علائم. اگر شما بیشتر احساس گرفتگی،درد پشت ، نفخ و تغییر حالت خلق و خو میکنید البته نسبت به گذشته. میتوانید امیدوار باشید که شما حامله هستید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا