بهترین روش پیشگیری از مسمومیت بارداری

بارداری یکی از مراحل حساس در زندگی خانمها است که نیاز به مراقبت های خاص دارد. در این دوران حالت تهوع و سرگیجه یکی از علایمی است که برخی خانمها از آن شکایت دارند. گاهی خانمها به مسمومیت بارداری مبتلا شده اندو با توجه به اینکه اطلاعات دقیقی در این خصوص ندارند شاید روش درمان آن را نیز ندانند. در این مطلب به مسمویت بارداری یا پره اکلامپسی پرداخته ایم و اینکه چگونه می توان آن را درمان کرد. امیدواریم خانمهای باردار از این مطلب بهترین استفاده را داشته باشند.

اگر شما هم نمی دانید مسمویت بارداری چیست و چه نشانه هایی دارد و همینطور اگر روش درمان آن را نمی دانید با ما همراه باشید.
بارداری دوره ای از تغییرات هورمونی و متابولیک عمیق است که بدن آن را برای مدت نسبتاً کوتاهی تحمل می کند و در طی آن تغییرات متعددی در اندام های مختلف بدن بروز می کند. علاوه بر تغییرات فیزیولوژیک و طبیعی، گاهی بارداری با عوارضی نیز همراه است که سلامت مادر و جنین را تهدید می نماید. پیشگیری و کنترل این عوارض از اصول اولیه مراقبت های دوران بارداری به شمار می روند.

عوارض شایع دوران بارداری:

فشارخون بالا در بارداری و مسمومیت بارداری (پره اکلامپسی) از عوارض شایع و خطرناک این دوران هستند که در ۵ تا ۸ درصد بارداری ها مشاهده می شوند. پره اکلامپسی و فشارخون بالا موجب ۷۶۰۰ مورد مرگ مادر و ۵۰۰۰۰۰ مورد مرگ جنین در سال می شوند.

چه زمان احتمال ابتلا به مسمومیت بارداری بالا می رود؟

بر خلاف تصور عموم، ورزش مداوم و منظم قبل از بارداری و در طی این دوران دارای اثرات مثبت بسیار برای مادر و جنین است. تحقیقات نشان می دهند که ورزش منظم قبل از بارداری و در طی این دوران خطر افزایش فشارخون و پره اکلامپسی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، همچنین عملکرد سلول های اندوتلیال (سلول های پوشاننده عروق) را بهبود بخشیده و از استرس اکسیداتیو پیشگیری می کند.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
بالا